Ulasan Garmin Forerunner 630: Jam tangan kecergasan untuk pelari yang serius

£ 330 Harga semasa dikaji

Garmin membuat kami menunggu dengan sabar sejak pertama kali diumumkan, tetapi Forerunner 630 akhirnya tiba. Sebagai jam tangan khusus penerbangan terkemuka Garmin, ia dirancang untuk mendorong pelari yang berminat ke tahap baru, prestasi peribadi dan memberikan banyak data prestasi yang sangat terperinci yang hanya dapat diimpikan oleh pelacak kecergasan lain. Oh, dan ini juga akan mengemas kini Facebook anda ke pergelangan tangan anda. Satu-satunya kelemahan? Harganya sebanyak tiga pasang kasut lari (sangat bagus).

Ulasan Garmin Forerunner 630: Jam tangan kecergasan untuk pelari yang serius Lihat jam pintar Terbaik yang berkaitan tahun 2018: Jam tangan terbaik untuk diberikan (dan dapatkan!) Pada Krismas ini

Forerunner 630 nampaknya bermaksud perniagaan. Di mana Garmin Vivoactive jack-of-all-trade memilih reka bentuk berprofil rendah yang ringkas, Forerunner 630 adalah jam tangan sukan yang menyeramkan. Rasanya lebih sukar dan lebih kuat daripada kebanyakan pelacak kecergasan yang saya temui, dan tali getah tebal juga terasa tahan lama. Ia lebih tebal dan kuat daripada jalur silikon biasa di Vivoactive yang saya pakai setiap hari. Tidak berat, bagaimanapun, beratnya hanya 44g dan, kerana ia juga kalis air hingga 50 meter, anda tidak perlu risau untuk direndam.

Salah satu peningkatan besar pada jam tangan Forerunner 230 dan 235 Garmin yang lebih berpatutan ialah 630 menambah skrin sentuh yang terang pada campuran. Ini tidak responsif seperti skrin sentuh yang anda dapati di kebanyakan jam pintar, atau banyak pelacak kecergasan yang lain, tetapi walaupun itu mempunyai faedahnya. Diperlukan sedikit tekanan untuk bertindak balas terhadap setiap sentuhan, tetapi ia berfungsi dengan sarung tangan dan bahkan ketika layar basah, yang sangat berguna ketika anda harus menyeret diri keluar untuk berlatih di kedalaman musim sejuk Inggeris.

Paparan melingkar Forerunner 630 hanya sedikit lebih besar daripada layar Vivoactive, dan ia menggunakan teknologi paparan warna daya cahaya reflektif yang sama, yang bermaksud sangat jelas pada siang hari. Bahagian lain ialah pada waktu malam, atau dalam keadaan gelap, anda perlu mengaktifkan lampu depan dengan butang untuk menjadikannya mudah dibaca, tetapi ini tidak banyak masalah.

Dan ini memberikan dividen yang besar untuk jangka hayat bateri, dengan Garmin menuntut latihan berkemampuan GPS hingga 16 jam dan sebanyak empat minggu dalam mod "Tonton". Sekiranya 16 jam tidak mencukupi, penambahan penjejakan GPS UltraTrac menjanjikan untuk meningkatkan jangka hayat bateri. Ini secara berkala mematikan GPS dan menggunakan akselerometer jam untuk mengira kelajuan dan jarak perjalanan. Baik.

Apabila Forerunner 630 akhirnya kehabisan bateri, tidak ada ciri pengecasan tanpa wayar yang bijak untuk digembirakan. Sebagai gantinya, Garmin telah memimpikan kabel pengecasan proprietari lain, sesuatu yang nampaknya berkaitan dengan keteraturan yang berterusan, yang menjepit ke sisi peranti.

Garmin mengirimkan paket Forerunner 630 yang merangkumi tali dada denyut jantung HRM-RUN v2 baru di dalam kotak. Ini menambah beberapa ciri berguna (yang lebih lama dari itu) pada tali asal, tetapi ingat bahawa anda tidak perlu mengeluarkan tali jika anda sudah mempunyai tali Garmin v1. Anda boleh mengemas kini firmware pada v1 dengan menyambungkannya ke salah satu peranti yang lebih baru, seperti Forerunner 630, dan menjimatkan sekitar £ 40 dalam prosesnya.

Recent Posts