Tarikh dan berita pelepasan Google Allo UK: Google memulakan pelancaran aplikasi sembang AI

Kemas kini: Google Allo kini nampaknya tersedia di iOS, dengan pilihan pra-pendaftaran masih ada di gedung Google Play.

Tarikh dan berita pelepasan Google Allo UK: Google memulakan pelancaran aplikasi sembang AI

Google telah melancarkan aplikasi pesanan baru, Google Allo, untuk Android dan iOS. Pelancaran bermula hari ini, walaupun mungkin memerlukan masa sehari untuk sampai ke UK.

Dijelaskan sebagai jawapan Google untuk WhatsApp dan Facebook Messenger, Google Allo menggabungkan berbual dengan pelekat dan coretan gambar gaya Snapchat. Namun, yang membezakannya ialah penggunaan aplikasi dari AI yang hebat - dijuluki Pembantu Google.

Syarikat itu menjelaskan bahawa AI yang terintegrasi dalam versi Allo ini adalah "pratonton" dari apa yang akan datang, jadi harapkan jangkauannya berkembang dalam lelaran selanjutnya. Buat masa ini, anda boleh berbual dengan Pembantu Google secara langsung, atau memanggilnya dengan menaip @google. Setelah mendapat perhatian, anda boleh mengajukan pertanyaan carian, meminta anda mengemas kini maklumat kalendar, menterjemahkan teks, mencari perniagaan, mencari cuaca, dan banyak tugas lain.

Tetapi AI melangkah lebih jauh daripada Carian Google. Untuk setiap respons yang diberikan, ia akan mengemukakan soalan lain. Ini menjadikan interaksi terasa seperti perbualan dua hala, dan kurang seperti anda membuat pesanan carian di mesin. Setakat ini perkhidmatan ini hanya tersedia dalam bahasa Inggeris, dengan bahasa lain akan datang tidak lama lagi.

Kami mendapat lebih banyak maklumat mengenai pelbagai ciri Google Allo di bawah. Pada masa penulisan, aplikasinya belum muncul di Google Play UK atau App Store, tetapi Google mengatakan ia akan tersedia di seluruh dunia dalam beberapa hari ke depan. Kami akan mengemas kini anda dengan lebih banyak maklumat apabila ia muncul.

Google Allo: Semua yang perlu anda ketahui

Anda tahu apa yang lebih memerlukan dunia? Aplikasi pemesejan. Saya bercanda, tentu saja. Pada kadar yang akan kita jalani, kita akan mempunyai lebih banyak aplikasi pemesejan daripada mesej sebenar. Google Allo adalah entri terbaru untuk orang ramai, yang bertujuan untuk menjadi hab komunikasi all-in-one untuk keperluan berbual digital anda.

Mengapa anda mesti peduli? Nah, Google Allo seharusnya mempunyai pembelajaran mesin terbina dalam - yang membolehkan aplikasi belajar dari masa ke masa dan mencadangkan respons yang diperibadikan terhadap teks dan foto. Seram. Ia juga mempunyai pembantu maya, Mod Inkognito yang dienkripsi dan banyak pelekat buatan artis.

Google Allo: Tarikh pengeluaran

Pada 21 September, Google memulakan pelancaran Google Allo di seluruh dunia. Syarikat itu belum memberikan petunjuk yang tepat tentang kapan aplikasi sembangnya akan sampai di UK, tetapi ini paling banyak sehari. Sekiranya anda mempunyai telefon Android, anda boleh membuat pra-pendaftaran aplikasi di gedung Google Play.

Google Allo: Maklumat utama

  • Respons Google terhadap WhatsApp dan Facebook Messenger.
  • Pembelajaran mesin membantu Allo mencadangkan respons terhadap teks dan gambar.
  • Pengguna perlu mendaftar dengan nombor telefon, dan dapat menghubungkan aplikasi ke akaun Google mereka.

Google Allo: Balasan pintar dan Pembantu Google

Semasa Google Allo diumumkan pada persidangan Google I / O tahun ini, ciri utama yang disebut-sebut adalah penggunaan pembelajaran mesin. Semasa anda bercakap dengan rakan anda, Allo akan memberikan respons berdasarkan apa yang dipelajari dari perbualan anda sebelumnya. Idenya adalah bahawa, semakin banyak anda menggunakan aplikasi, semakin banyak Allo dapat meramalkan respons yang mungkin anda berikan kepada mesej.

Tempat yang sangat mengagumkan / menyeramkan adalah kemampuan aplikasi untuk melakukan perkara yang sama untuk gambar. Sekiranya rakan anda mengirimi anda gambar, katakanlah, sepotong pasta kerang, Allo nampaknya dapat memanfaatkan kemampuan penglihatan komputer Google untuk menganalisis kandungan gambar, dan mencadangkan respons yang sesuai. "Yum! Kerang! " sebagai contoh, atau "Saya harap anda menikmati rezeki manusia anda, sesama orang".

Google Allo gif.gif

Bergantung pada pandangan anda, ini akan menjadi cara yang berguna untuk mempercepat perbualan, atau sekilas mengganggu kemampuan Google untuk menganalisis gambar dan meniru reaksi manusia, yang mengisahkan dunia di mana AI bercakap satu sama lain tanpa henti mengenai pasta kerang.

Google Allo juga akan menampilkan pembantu AI bawaan yang dipanggil Pembantu Google. Kemas kini ke Google Now yang pada dasarnya dianggap sebagai jawapan syarikat kepada Apple Siri dan Microsoft Cortana, Pembantu Google akan berada di dalam aplikasi, secara proaktif menawarkan maklumat di tetingkap perbualan. Sekiranya anda bercakap dengan rakan anda tentang, katakanlah, pasta kerang, Pembantu Google boleh memberikan cadangan restoran Itali tempatan. Anda boleh mengetuk cadangan untuk memunculkan pilihan untuk menghubungi restoran, melihat ulasan atau mencarinya di peta anda.

Anda juga dapat memanggil Pembantu Google dengan menaip “@google” ke Allo, dan kemudian berbual dengannya seperti yang anda lakukan dengan Siri atau Cortana.

Google Allo: Pelekat dan jeritan

Seperti Facebook Messenger, Google Allo akan membiarkan pengguna menghantar pelekat. Ini nampaknya bersumber dari pelbagai artis dan ilustrator global. Emoji akan hadir dan betul, tentu saja, dan Allo juga mempunyai mod yang membolehkan pengguna mengubah ukuran mesej mereka. Dirujuk sebagai Bisikan dan Jeritan, menekan butang Pos akan memunculkan bar yang membolehkan anda mengubah seberapa besar kata-kata anda muncul.

Allo juga mempunyai mod Tinta, yang membolehkan pengguna menggores mesej atau gambar melalui foto. Tidak ada yang sangat mengejutkan di sana, walaupun ini menunjukkan bahawa Google ingin menawarkan set alat yang fleksibel dan suka bermain untuk cara anda berkomunikasi menggunakan aplikasi.

google_allo_3

Google Allo: Penyulitan dan keselamatan

Seperti Google Chrome, Google Allo hadir dengan mod Penyamaran. Semasa berada dalam mod ini, semua mesej anda akan diaktifkan dengan enkripsi end-to-end dengan kunci identiti unik untuk setiap peserta dalam perbualan. Dalam mod ini, pemberitahuan tidak akan menunjukkan kepada anda pratonton perbualan, dan mesej akan mempunyai masa luput dalam gaya Snapchat.

Di mana perkara ini menjadi kontroversial adalah keputusan Google untuk tidak mengaktifkan enkripsi end-to-end secara lalai. Ini telah menimbulkan kritikan yang memalukan dari beberapa tokoh masyarakat, termasuk Edward Snowden.

Di luar mod Penyamaran aplikasi, semua mesej disimpan di pelayan Google - nampaknya tidak tentu. Ini bermaksud semua interaksi yang anda lakukan dengan Pembantu Google akan disimpan oleh syarikat, yang berpotensi digunakan di kemudian hari untuk menyasarkan iklan. Ini juga bermaksud bahawa semua perbualan anda akan tersedia dengan mudah untuk penguatkuasaan undang-undang dengan waran, yang tidak berlaku dengan WhatsApp.

"Percuma untuk dimuat turun hari ini: Google Mail, Google Maps, dan Google Surveillance," tulis Snowden hari ini di Twitter. "Itu #Allo. Jangan gunakan Allo. "

Google Allo: Bekerjasama dengan Google Duo

Di samping pengumuman Google Allo di I / O adalah pendedahan Google Duo. Sekiranya Allo adalah respons Google terhadap WhatsApp, Duo adalah jawapan syarikat untuk FaceTime Apple. Anda boleh membaca mengenai Google Duo secara lengkap di sini.

Recent Posts