Ulasan Google Nexus 6P: Tidak layak dijejaki pada tahun 2018

Ulasan Google Nexus 6P: Tidak layak dijejaki pada tahun 2018

Gambar 1 dari 17

Ulasan Nexus 6P: Reka bentuk tampan sesuai dengan ciri praktikal dengan Nexus 6P

Ulasan Nexus 6P: Lebihan kamera kelihatan agak baik dari dekat
Ulasan Nexus 6P: 6P adalah telefon yang besar, tetapi lebih berhati-hati daripada Nexus 6 yang keluar
Ulasan Nexus 6P: Dari semua sudut, ada sesuatu yang disukai
Ulasan Nexus 6P: Pembesar suara menghadap ke depan bermaksud kemungkinan tidak mengaburkannya dengan tangan anda
Ulasan Nexus 6P: USB Type-C membuat penampilan di tepi bawah telefon
Ulasan Nexus 6P
Ulasan Nexus 6P: Soket fon kepala terletak di tepi atas dengan masuk akal
Ulasan Google Nexus 6P: Belakang, dalam lanskap
Google Nexus 6P: Depan
Ulasan Google Nexus 6P: Belakang, dekat
Ulasan Google Nexus 6P: Pandangan belakang
Ulasan Google Nexus 6P: Tepi kiri
Ulasan Google Nexus 6P: Tepi kanan
Ulasan Nexus 6P: Contoh kamera 1
Ulasan Nexus 6P: Contoh kamera 2
Ulasan Nexus 6P: Contoh kamera 3
£ 449 Harga semasa dikaji

Nexus 6P pernah menjadi telefon bimbit yang hebat, tetapi masanya telah tiba untuk terus maju. ‘Pindah ke apa’ adalah pertanyaannya, dan Google ingin anda memilih Pixel 2 atau Pixel 2 XL. Anda boleh lakukan, mereka adalah telefon yang sangat baik, tetapi mereka juga merupakan penekanan syarikat di hujung premium pasaran, menjadikannya agak lebih mahal daripada Nexus 6P pada masa kejayaannya.

Oleh itu, apa yang anda dapat pada tahun 2018 yang sepadan dengan Nexus 6P untuk prestasinya yang luar biasa tanpa menjauh dari tanda harga asal £ 440? Hanya ada satu jawapan untuk itu: melangkah ke hadapan OnePlus 5T. Memandangkan ia sepadan dengan prestasi telefon yang jauh lebih mahal, dalam banyak cara anda boleh menganggap OnePlus 5T sebagai pengganti spiritual Nexus 6P. Baiklah, skrinnya sedikit lebih kecil, tetapi jauh lebih hebat dan hanya mendapat £ 10 lebih banyak daripada yang dilakukan Nexus 6P - walaupun inflasi harga telefon bertahun-tahun. Samsung Galaxy A5 (2017) juga merupakan alternatif yang baik. Ia tidak secepat OnePlus 5T, tetapi cukup pantas untuk kebanyakan tujuan dan kelihatan cantik, ditambah harganya hanya £ 300.

Sekiranya anda mempertimbangkan Nexus 6P pada tahun 2018 jika anda merasa murah? Ia semestinya sangat murah. Seperti yang ditunjukkan ulasan asal di bawah, anda melihat prestasi agak malu-malu dengan Samsung Galaxy S6 - dan tidak ada yang akan menganggapnya sebagai pilihan mereka pada tahun 2018.

Sangat memalukan bahawa Google mematikan garis Nexus, tetapi semuanya mesti berakhir akhirnya, dan ada banyak alternatif hari ini, bersaing dengan wang tunai anda.

Ulasan semula Jon diteruskan di bawah

Ulasan Google Nexus 6P: Secara lengkap

Google mengeluarkan Nexus 6 pada tahun 2014, ia membelah pendapat umum; walaupun telefon bimbit yang dirancang Motorola itu pantas dan tampan, saiznya yang cukup banyak membebaskan pelanggan berpotensi. Raksasa carian mencatat perkara yang dikurangkan kembali dan, pada akhir tahun 2015, memberi kami Nexus 6P.

Lihat berkaitan Nexus 6P vs Nexus 5X: Telefon utama Google mana yang sesuai untuk anda? Ulasan Google Nexus 5X: Telefon Google 2015 TIDAK akan mendapat Android P atau sebarang kemas kini utama Telefon pintar terbaik tahun 2016: 25 telefon bimbit terbaik yang boleh anda beli hari ini

Hasilnya adalah perdana Nexus yang jauh lebih layak untuk namanya. Ia lebih ringan dan lebih ramping daripada model keluar, dan ini berkat paparan 5.7 inci yang lebih kecil dan lebih terkawal. Ini menjadikannya sejajar dengan flagships lain seperti Samsung Galaxy S7 Edge, Note 5 dan iPhone 6s Plus, yang berukuran sama atau sedikit lebih kecil.

Ringkasnya, telefon pintar utama Google tidak lagi sebanding dengan dulu, dan sekali lagi dapat dipertimbangkan di samping nama-nama terbesar dalam perniagaan telefon pintar. Itu, dalam buku saya, tidak lain dan tidak bukan adalah perkara baik.

Google Nexus 6P: Reka bentuk dan prestasi

Seiring dengan perubahan taktik, ukuran yang tepat, muncul perubahan dalam pengeluar, dengan Motorola memberi jalan bagi syarikat teknologi gergasi China, Huawei. Huawei telah berkembang dari kekuatan ke kekuatan sejak kebelakangan ini dari segi kehebatan reka bentuknya, yang memuncak pada Huawei Watch yang sangat baik dan klac telefon pintar yang sangat baik. Pengalaman itu dapat dilihat dengan jelas dalam reka bentuk Nexus 6P.

Saya suka penampilan Nexus 6P. Ini adalah yang pertama telefon Nexus mempunyai casis semua logam dan ia adalah perkakasan yang sangat baik. Tepi bergerigi yang terdedah menangkap cahaya dengan menarik, dan belakang yang rata, namun melengkung lembut, tidak bergoyang apabila anda meletakkannya di atas meja. Jalur hitam di bahagian belakang telefon, yang menjadi keraguan saya ketika saya pertama kali melihat tangkapan akhbar, kelihatan baik dalam logam, menambahkan unsur keaslian dan watak yang sangat kurang terdapat di banyak telefon pintar lain.

Lebih penting lagi, mungkin, rasanya kurang kekok di tangan dan jauh lebih besar di dalam poket daripada Nexus 6. yang mengerikan. Ternyata mencukur 4.2mm dari lebar, 2.8mm dari ketebalan dan 6g dari berat membuat perbezaan besar. kepada rasa keseluruhan.

Jangan salah sangka, ia masih merupakan telefon yang besar, dan paling baik disimpan di dalam jaket dan bukannya poket seluar jeans anda (melainkan jika anda senang dicucuk di pinggul setiap kali anda membongkok atau menaiki tangga) - tetapi di dunia semakin lebih banyak menerima telefon pintar berskrin besar, ia merupakan kompromi yang baik.

Ia pasti reka bentuk yang lebih bagus daripada stablematenya yang kelihatan canggung - Nexus 5X, dan ia juga tidak mengorbankan praktikalnya. Skrin ini mempunyai Gorilla Glass 4 untuk melindunginya dari kekunci berkembar di poket dan kotoran dengan jari mentega, kedua pembesar suara menghadap ke depan menyampaikan audio tanpa diredam oleh tangan anda yang mencengkam sisi, dan di tepi bawah anda akan dapati salah satu port USB Type-C baru.

Pelabuhan Type-C akan menjadi semakin umum dalam beberapa bulan mendatang, dan akan menjadi standard di semua telefon pintar dalam beberapa tahun. Dan ada alasan yang sangat baik untuk itu. Pelabuhan Type-C jauh lebih kuat daripada setara Mikro-USB mereka, dan kerana sambungannya dapat dipulihkan, hari-hari meraba-raba untuk mencari cara yang tepat untuk memasang kabel pengecasan anda tanpa melanggar port atau kabel akan menjadi masalah masa lalu.

USB Type-C juga lebih mampu dari sudut teknikal: ia dapat membawa data pada kadar yang lebih cepat dan lebih banyak kuasa, menjanjikan pengecasan yang lebih pantas, berpotensi. Dengan keajaiban USB Type-C, bahkan mungkin untuk membalikkan aliran kuasa dan menggunakan telefon anda untuk mengecas peranti lain.

Namun, buat masa ini, anda akan mengutuk pilihan Google setiap kali anda tersekat tanpa kabel yang betul. Saya juga bingung dengan keputusan untuk memasukkan hanya kabel penukar USB-A ke Jenis-C yang keras di dalam kotak, di samping kabel Jenis-C ke Jenis-C yang lebih panjang. Dengan begitu sedikit komputer riba yang dilengkapi Type-C sekarang, pasti lebih baik membekalkan kabel USB Type-C ke USB A?

Spesifikasi Google Nexus 6P

Pemproses

Octa-core (quad 2GHz dan quad 1.5GHz), Qualcomm Snapdragon 810 v2.1

Ram

3GB LPDDR4

Saiz skrin

5.7inci

Resolusi skrin

1,440 x 2560, 518 ppi (Gorilla Glass 4)

Jenis skrin

AMOLED

Kamera depan

8MP

Kamera belakang

12.3MP (f / 1.9, fasa mengesan autofokus, OIS)

Kilat

Dual LED

GPS

Ya

Kompas

Ya

Penyimpanan

32/64 / 128GB

Slot kad memori (dibekalkan)

Tidak

Wi-Fi

802.11ac (2x2 MIMO)

Bluetooth

Bluetooth 4.2 LE

NFC

Ya

Data tanpa wayar

4G

Saiz (WDH)

78 x 7.3 x 159mm

Berat

178g

Sistem operasi

Android 6.0 Marshmallow

Saiz bateri

3,450mAh

Recent Posts