Ulasan Garmin Forerunner 30: Tawaran dengan harga penuh, kini lebih murah

Ulasan Garmin Forerunner 30: Tawaran dengan harga penuh, kini lebih murah

Gambar 1 dari 7

garmin_forerunner_30_with_award

garmin_forerunner_30_review _-_ 1
garmin_forerunner_30_review _-_ 2
garmin_forerunner_30_review _-_ 3
garmin_forerunner_30_review _-_ 4
garmin_forerunner_30_review _-_ 6
garmin_forerunner_30_review _-_ 7
£ 130 Harga semasa dikaji

PERINGATAN TAWARAN: Setelah mengemukakan ulasan saya pada akhir tahun 2017, saya masih kehilangan Garmin Forerunner 30. Pada harga £ 130, ia adalah jam tangan GPS asas yang melakukan hampir semua perkara yang dikehendaki oleh pelari kasual dalam pakej yang kelihatan baik.

Kini tersedia dengan harga di bawah £ 100, malah lebih baik. Sekarang di Argos, anda boleh mendapatkan Forerunner 30 dengan harga £ 99.99 dalam warna hitam, ungu atau pirus. Untuk penjejakan GPS dan denyutan jantung yang tepat yang boleh dipakai dengan kualiti Garmin, itu adalah kecurian.

Sekiranya anda lebih suka Amazon, dan seperti warna ungu, harganya juga 99,99 £.

Ulasan semula saya bersambung di bawah.

Setelah meninjau barang pakai selama beberapa tahun sekarang, mudah lupa bahawa ini hanyalah gambaran tepat pada waktunya. Tidak lama dahulu, sensor GPS hanya terdapat pada alat kawalan satnav besar yang dipasang pada papan pemuka kereta untuk navigasi. Sekarang mereka cukup kecil, daya rendah cukup dan cukup tepat untuk diikat pada pergelangan tangan pelari.

Dalam dua tahun kebelakangan ini, GPS telah berubah menjadi sesuatu yang dikhaskan untuk pelacak yang berharga lebih dari £ 200 menjadi sesuatu yang, jika anda berbelanja, anda dapat memperoleh harga kurang dari £ 140. Selalunya, ini melibatkan beberapa kompromi - misalnya, TomTom Spark 3, boleh dibeli dengan harga £ 100, tetapi anda tidak mendapat penjejakan kadar jantung pada model tersebut. Garmin Forerunner 30 masuk pada harga £ 130 dan kompromi tidak begitu penting bagi kebanyakan pelari sehingga mereka hampir tidak akan mendaftar. Ini kegemaran belanjawan baru saya.

Ulasan Garmin Forerunner 30: Reka bentuk [galeri: 1]

Sekiranya saya menjumlahkan bahagian ini dalam satu kata, itu akan menjadi "karangan". Kedengarannya seperti kelemahan, tetapi ada banyak jam tangan yang berjalan dengan kuat yang menyiarkan penampilan terhad mereka seperti burung merak yang agresif dan jelek. Sebagai perbandingan, Garmin Forerunner 30 adalah keseronokan.

Ini adalah segi empat tepat hitam dengan sudut bulat dan hanya empat butang. Ia mempunyai skrin monokrom resolusi 128 x 128 yang asas, yang bermaksud dengan selesa bertahan seminggu dengan sekali caj (melainkan jika anda menggunakan GPS) dan walaupun agak terlalu chunky untuk pakaian pejabat atau malam biasa, ia jauh dari pesalah terburuk .

Reka bentuk yang sederhana merangkumi bagaimana ia berfungsi. Dua butang di sebelah kiri menatal ke atas dan ke bawah, sementara rakan seberang mereka dapat digambarkan sebagai "pergi" dan "belakang". Tidak ada skrin sentuh, tetapi bagi saya itu bukan perkara buruk: antara muka berasaskan peluh dan sentuhan adalah resipi kekecewaan. Ini bermakna bahawa dari melangkah keluar, siap untuk berjalan, anda menekan dua butang: tekan Go sekali untuk mengakses skrin berjalan kemudian, apabila GPS terkunci setelah lima hingga 20 saat, tekan Go lagi dan anda akan berhenti.

Ulasan Garmin Forerunner 30: Prestasi [galeri: 2]

Sudah tentu, ini menganggap tetapan sudah sesuai dengan keinginan anda, tetapi merupakan kelebihan utama lain dari Forerunner 30 bahawa ini dapat disesuaikan dengan senang hati. Paparan 0.93in boleh disesuaikan untuk menunjukkan tiga metrik yang anda mahukan: masa, jarak, laju, kelajuan rata-rata, kiri bawah untuk menutupi atau degupan jantung untuk beberapa nama. Sekiranya anda mahukan lebih banyak semasa larian, skrin kedua dapat dibuat yang dapat anda arahkan dengan butang di sebelah kiri. Ia sangat mudah digunakan, pada kenyataannya, apabila seorang rakan saya diberi model Garmin yang lain untuk ulang tahunnya, saya dapat memindahkan semua yang saya pelajari dari sampel kajian saya dan membantunya menyiapkannya dalam dua minit sebelumnya perlumbaan dimulakan.

Apabila larian selesai, hanya dengan menekan butang "pergi" sekali lagi, menatal untuk menyimpan, dan itu saja, anda sudah selesai. Jam tangan menyegerakkan ke telefon anda dengan serta-merta - dengan andaian anda memilih untuk menjalankan dengan telefon anda - dan hasil yang disimpan hampir selalu tepat untuk jarak berjalan dalam jarak ralat 0.05km: satu-satunya masa lebih jauh daripada ini ketika saya belum menunggu GPS terkunci.

Ini mungkin kelihatan seperti perkara kecil, tetapi saya telah melihat jam tangan secara dramatik dalam jarak jauh mereka sebelum ini - memang, Samsung Gear Fit2 yang saya pakai di pergelangan tangan saya yang lain secara konsisten berada 0.2km di belakang sehingga anda dapat mengatur jam tangan dengan itu . Penjejakan kadar jantung jauh kurang konsisten, dengan rata-rata antara 125 bpm dan 170 bpm antara larian - walaupun mungkin itu bergantung kepada seberapa ketat jam tangan yang dipakai setiap kali. [Galeri: 3]

Jadi apa yang hilang berbanding model seterusnya, Forerunner 35? Baik untuk permulaan, ia tidak mempunyai ANT +, yang bermaksud anda tidak dapat menghubungkannya ke sensor lain. Tetapi itu benar bagi banyak pelacak kecergasan.

Peninggalan utama adalah keupayaan untuk mengesan apa-apa kecuali berjalan. Ya, Forerunner 30 mempunyai Move IQ, jadi secara teori dapat mengesan latihan lain, tetapi tidak ada cara untuk meletakkan peranti dengan betul. Yang membingungkan, ini mencakup berenang, walaupun pada hakikatnya jam tangan dinilai 5ATM - atau kedalaman 50 meter. Mungkin ini adalah sesuatu yang ingin ditambahkan oleh Garmin sebagai kemas kini kemudian, tetapi buat masa ini adalah peninggalan yang pelik: pelari tidak memerlukan jam tangan untuk kalis renang, jadi mengapa tidak menyimpan sedikit quid dan hanya menjadikannya tahan percikan?

Sekarang anda mungkin membaca senarai ciri-ciri yang hilang dan terkesima, tertanya-tanya bagaimana mungkin ada yang hidup tanpa penjejakan aktiviti lain atau sensor tambahan. Secara peribadi, rasanya banyak tambahan yang saya sendiri tidak akan gunakan. Garmin Forerunner 30 mungkin diperkemas, tetapi bagi saya, sekurang-kurangnya, ia diperkemas di semua tempat yang tepat.

[galeri: 4]

Ulasan Garmin Forerunner 30: Aplikasi

Saya telah menyentuh secara ringkas aplikasinya, tetapi untuk mengulangi, sungguh mengagumkan betapa cepatnya telefon dan jam disegerakkan. Ini penting, kerana data yang ada di jam tangan itu semata-mata menyatukan barang, tetapi begitu pantas sehingga kadang-kadang anda mendapati diri anda memeriksa tarikhnya, untuk memastikan anda melihat aktiviti yang tepat.

Dan apabila anda menggali aplikasi Tuan yang baik ada banyak data. Setiap larian mempunyai sejumlah statistik yang mencatatkan: kecepatan rata-rata, kecepatan bergerak rata-rata, kecepatan terbaik, kecepatan rata-rata, kelajuan bergerak rata-rata, kelajuan maksimum, jumlah masa, waktu bergerak, masa berlalu, denyut jantung rata-rata, denyut jantung maksimum, irama rata-rata, irama maksimum, panjang langkah rata-rata, kenaikan ketinggian, kehilangan ketinggian, ketinggian minimum, ketinggian maksimum, dan kalori yang dibakar.

Dan bernafas.

garmin_forerunner_30_app

Semua ini dipecahkan mengikut pusingan dan rekod cuaca dicatatkan bersama peta untuk menunjukkan laluan anda. Sukar untuk mengetahui apa lagi yang anda mahukan.

Metrik lain juga direkodkan, walaupun ia adalah campuran perkara yang diisi oleh anda dan dibaca secara automatik oleh aplikasinya: tidur, berat badan, kalori, degupan jantung dan anggaran VO2 Maks. Aplikasi ini mencatatkan yang terbaik untuk diri anda di segmen khas, dan bahkan ada ruang untuk menambahkan peralatan lari dari senarai juntai bawah sehingga anda dapat mengawasi kapan ia mungkin perlu diganti ketika anda membakar kasut.garmin_forerunner_30_app_1

Secara keseluruhan, sukar untuk mencari kesalahan. Tetapi untuk menjadi sangat pemilih, integrasi dengan aplikasi lain agak terhad, termasuk hanya Strava, MyFitnessPal dan Office 365. Apabila aplikasi anda sendiri bagus seperti yang satu ini, adalah wajar untuk bertanya apa lagi yang anda perlukan di luar perkara penting ini.

Ulasan Garmin Forerunner 30: Keputusan

Lihat ulasan berkaitan Polar M430: Fungsi cemerlang berbanding bentuk berfungsi Ulasan Samsung Gear Fit2: Penjejak kecergasan yang bergaya dan penuh ciri TomTom Spark 3 ulasan: Jam kecergasan untuk semua

Garmin Forerunner 30 adalah jam tangan yang kukuh dan boleh dipercayai. Ia tidak mencolok, tetapi ia menyelesaikan tugas dan anda akan ketinggalan ketika tidak ada. Dalam satu perjalanan, memakai Gear Fit2 saya yang sangat tidak tepat, sepasang fon kepala yang sedang berjalan dan Forerunner 30, yang terakhir kehabisan bateri setelah satu kilometer dan saya menghabiskan sisa larian dengan serius kehilangan penjejakan langsung kehebatan anggaran Garmin. [Galeri : 5]

Ada dua sebab saya dapat melihat anda mahu memberikan Forerunner 30 hantaran. Yang pertama adalah penampilannya. Pada mulanya, ini bukan jam tangan yang boleh saya pakai setiap hari, memilih hanya untuk memakainya ketika saya berlari. Tetapi gambarajah Venn pelacak tepat dan jam tangan yang cantik sangat kecil, dengan hanya Garmin yang lebih mahal seperti Vivoactive 3 dengan harga lebih dari dua kali (hampir) sesuai dengan seluar itu.

Yang kedua adalah ciri-ciri yang hilang dan itu cukup adil. Sekiranya anda menilai kemampuan untuk mengukur aktiviti lain, mungkin bernilai menghabiskan lebih banyak dan menjadikan diri anda TomTom Spark 3 Cardio, atau Polar M430. Tetapi jika anda seperti saya dan satu-satunya latihan yang anda lakukan ialah berjalan, Garmin telah mendengar dan membuat produk dengan tepat untuk anda. Untuk apa yang dilakukannya dan harga ini, ia hampir sempurna.

Recent Posts