Ulasan Dell XPS 420

Ulasan Dell XPS 420

Gambar 1 dari 2

it_photo_5383

it_photo_5382
£ 1099 Harga semasa dikaji

Inovasi selalu berada pada tahap premium dalam arena PC desktop yang sangat kompetitif, di mana margin keuntungan sangat ketat dan pemborosan jarang dilihat. Oleh itu, senang melihat Dell berusaha dengan PC desktop terbarunya.

XPS 420 meningkatkan tren, bukan melalui penggunaan pemproses atau kad grafik baru, tetapi dengan menyertakan layar LCD kecil yang terpasang di dalam casing yang mendukung fitur SideShow Vista.

Bersama dengan panel butang khusus, anda boleh menggunakannya untuk memantau atau mengawal aplikasi - seperti Windows Media Player atau Outlook - tanpa menggunakan monitor di meja anda.

Kedengarannya idea yang bijak, tetapi dalam praktiknya kita tidak dapat melihat intinya. Tentunya tidak ada yang akan memilih untuk menggunakan layar yang kecil dan sukar dibaca untuk hanya menghidupkan monitor dan mengalami aplikasi seperti yang dirancang pada asalnya.

Nasib baik bukan satu-satunya kawasan yang menonjolkan XPS. Di dalamnya, terdapat pemproses Intel Core 2 Quad Q6600 berkemampuan tinggi yang berjalan pada 2.4GHz. Walaupun ia berjalan dengan kelajuan stok di sini, ini adalah pemproses yang dapat di-overclock - kelajuan lebih dari 3GHz dapat dicapai dengan mudah.

LCD SideShow dalam semua kemuliaan. Cukup untuk apa anda menggunakannya lebih sukar untuk diperkatakan.

Ini dilengkapi dengan sekumpulan komponen yang tampan dengan keluhan 3D dalam bentuk kad grafik GeForce 8800 GTX dan penyimpanan 1TB di sepasang pemacu 500GB.

Dalam penanda aras aplikasi kami, semua ini membantu XPS 420 mencapai skor keseluruhan 1.51 - sangat baik untuk wang dan lebih baik daripada mana-mana sub-£ 1,000 PC yang telah kami kaji dalam beberapa bulan terakhir, termasuk penduduk A-List semasa, PC Apollo Q6600GT Pakar.

Pemain juga akan gembira dengan 420. Rangkaian komputer riba dan desktop Dell XPS direka untuk prestasi tinggi dan bukti ini tersebar di seluruh mesin ini.

Kad grafiknya mempunyai RAM khusus 768MB yang membantunya meletupkan melalui penanda aras Call of Duty 2 kami pada 70fps pada tetapan normal dan guruh hingga 37fps dengan semuanya dimaksimumkan, walaupun berjalan pada resolusi konyol 2.560 x 1.600.

Ketika berhadapan dengan tajuk yang lebih mencabar, kad 8800 GTX masih berprestasi baik. Call of Duty 4 menimbulkan sedikit masalah: ujian pada tetapan sederhana melepasi 100fps, dan tetapan tertinggi menghasilkan rata-rata 59fps.

Crysis, permainan yang paling menuntut hari ini, tidak dapat dimainkan pada tetapan yang sangat tinggi melainkan anda bersedia untuk berkompromi mengenai penyelesaiannya. Namun, dengan tetapan tinggi, ia mencapai 27fps dengan selesa dan berjaya mengurangkan kebisingan di bawah ujian sengit ini.

Selain menjadi pemain yang baik, Dell adalah mesin yang bergaya - sudutnya yang tebal membuat pernyataan yang berani tanpa terlalu kasar. Menariknya, casis menempatkan terowong kecil di bahagian depan yang memainkan peranan ganda.

Ia menampung beberapa port (dua input / output audio 3.5mm, output S-Video, pembaca kad yang lengkap, ditambah output S-Video dan komposit), tetapi juga menyediakan aliran udara untuk kipas yang menyejukkan motherboard BTX, pemproses , chipset dan kad grafik.

Di atas, terdapat kawasan penyimpanan yang berguna untuk pemacu ibu jari USB, dongle tanpa wayar dan periferal kecil yang lain.

Bahagian belakang dilengkapi dengan port USB - mempunyai enam - tetapi tidak banyak yang lain: bicu audio dan TV disekat dan percambahan kad di dalamnya juga mengetuk cita-cita SLI yang mungkin ada di kepala: tidak ada ruang untuk kad grafik tambahan dalam slot PCI Express yang tinggal.

Recent Posts